Finita la Commedia - Mini Fesztivál

Szólótánc- és Performansz Fesztivál

Rendező-koreográfus: Juhász Anikó (alias O. Caruso)

december 28-29. péntek, szombat 18.45-23h

Az előadásokra szóló belépőjegy
pénztárcátokhoz mérten szabadon választható
0-10.000Ft-ig :)

Helyfoglalás: 





A fesztiválprogram mindkét napra:

18:45 Fesztiválmegnyitó – Formanek Csaba, Radikális Szabadidő Színház


19:00 – 19:20 Finita la Commedia: EXIT - Kaspar variációk
Bemutató: 2003. Duncan Theatre, Prága
Exit a Kaspar (2002) előadás szóló változata

Tánc: Fehér Ferenc
Zene: ZUM, The Corporation
Koncepció, Látvány: Juhász Anikó
Koreográfia: O. Caruso, Fehér Ferenc

A rendszer bedarál. Kirekeszt, egybe lenyel, csócsál. Mondják fejedelmi vadként vicsoroghatsz, vigyoroghatsz asztalán. Jelenlétét EXIT jelekkel igazolja. (O. C.)

"Fehér Ferenc és Juhász Anikó (O. Caruso) közös munkája jó példa arra, hogyan lehet megfelelő kezekben egy elemi erejű tehetség még kifejezőbb, sokszínűbb, kísérletezőbb. Fehér Ferencet lenyűgöző színpadi jelenléte, robbanékonysága, vibráló lénye, egyre eredetibb, sajátos mozdulatvilága jelenleg a szakma talán legizgalmasabb táncosává emeli." /ÉS, 2004. jan. 16. Tóth Ágnes Veronika/


19: 20 - 19:35 Avondo (2000, Trafó, Inspiráció) videó, 
Előadó-koreográfus: Fehér Ferenc
Koreográfus-Alkotótárs: Juhász Anikó

19:35 - 19:50 Szünet – Büfé

19:50 – 20:40 Finita la Commedia: ENCI /tánc-performansz
Bemutató: 2011. Sirály, Budapest


Koreográfus-Előadó: Buday Enikő (akció, tánc)
Videó-Fotó: Juhász Anikó
Vágás, Keverés: Juhász Ferenc
Látvány: Juhász Anikó, Buday Enikő
Rendező-Koreográfus: Juhász Anikó

Otthon, ez nem volt téma, mi az, hogy Isten. Édesanyám zsidó családból származik, édesapám örmény katolikus, így a családban a vallás, mint olyan nem létezett.
Létrehozták a családvallást, hogy a saját vallásuk, a család a fontos, így nem nagyon esett szó, vallásról, meg Istenről.
Harmadikos koromban engem nagyon el kezdett foglalkoztatni, mi az, hogy Isten, honnan jövünk, hová tartunk. Láttam, hogy ki van írva Hittan óra, lehet jelentkezni.
Amit elmesélt a hitoktató, abból visszakérdezett írásban, hogy ki mit értett ebből, hogy kell keresztet vetni, atya, fiú…, ugye.
Én leírtam akkor - mert diszlexiás voltam - az atyát úgy, hogy agya. A hitoktató röhögő görcsöt kapott, és akkor mindenki körbeállta a papíromat és röhögött. Kérdezte mi ez, miért írtam ezt? S akkor én nem mertem bevallani, hogy tudom, hogy atya, csak azt hittem, ezt így kell írni, így azt mondtam neki, mert, hogy én így értettem, hogy agya. És még sokáig nevettek rajtam, de akkor megértettem, ha el kezdtem volna mondani neki, hogy én azt értettem, akkor úgy éreztem volna, még jobban meg lennék szégyenítve, úgyhogy nekem agya volt az atya.” Részlet az előadás felvételről elhangzó (felgyorsított) szövegéből
objekt trouvé - talált tárgy

20:40– 21:00 Szünet – Büfé

21:00 – 21:50 finita la commedia [ésháthogy] bemutató

koreográfus-előadó: fülöp lászló (akció, tánc)
látvány, zene-hang szerkesztés: juhász anikó, fülöp lászló
rendező-koreogáfus: juhász anikó

jó itt vagyok szóval itt vagyunk úgy kezdődik hogy jön az a két izé odacsúszkálás gyűrés lapítás ja volt egy ilyen katyvasz felállás és most már a buta kéz jön (ilyen használhatatlan) nyitás csukás kotrás láb begyúr ide itt egy lap hogy kerül ide attól hogy odaraktam tehát a buta kézzel egyre dühösebb fej kéz kereszt ököl váll maszatol és felül tehát kezdem jó hason keresztül közt behúz a térd az ott kinn marad 1 2 3 ez megindul oké megvan jön a pakolás tehát sss tip tüp tü igen
lehet tudatosan is dolgozni nehogy ott valami nagyon nehéz vagy nagyon könnyű
nekem soha nincs semmilyen emlékem és milyen érdekes hogy az emberektől megállás nélkül gyűjtöm a sajátjaikat
érdekes hogy azok az emberek akik ott voltak kevésbé beszédesek inkább azok beszélnek akik ott sem voltak akik nem tudtak ott lenni valamilyen oknál fogva (nem olyan ez az ott mintha vmi misztikus hely lenne?)
nekem az is tetszik hogy fülöp lászló a hegyről
hoy

(van fűtőanyag benned ja a csokoládé olyan szép szó ez a csokoládé)


21:55 – 22:30 Beszélgetés - Moderátor: Ladjánszki Márta Koreográfus, Előadó (L1)

A beszélgetés zárásaként rövid bejátszás a Medusa piercing előadásból
Finita la Commedia: Medusa piercing 2004. Trafó, Pólusok (Múhely Alapítvány)
Előadó-Koreográfus: Fehér Ferenc
Rendező-Koreográfus: O. Caruso (alias Juhász Anikó)

Finita la Commedia (korábban Civil Negyed) 1999-2007-ig O. Caruso (alias Juhász Anikó) és Fehér Ferenc nevéhez fűződött. 

Vendégelőadókkal (Gergye Krisztián, Ágens, Ladjánszki Márta, Gold Bea, Duda Éva, Szász Dániel, Szenteleki Dóra...) létrehozott előadásaikon (Woyzeck, Maldoror énekei, Kaspar, Je t'aime, Graffiti Orpheus... ) kívül majd minden évben jelentkeztek szóló előadásokkal (Avondo, Blue Street II. Szóló Tánc Fesztivál I. díj, Wert király, EXIT I. Mono Tánc Fesztivál Fődíj, Medusa piercing, anno Domini, Emberkönyv, Message, ...) 

Több szólóban működtek együtt a The Corporation képzőművészeti csoport alkotóival.
2007-től az alkotócsoport (Tóth Gergely, Szenteleki Dóra, Esek Ildikó, The Corporation...) (film)performanszok installációk sorozatát (Haru Spex, Escorial...) hozza létre.

Buday Enikővel a 2011-es Enci az az első előadás, melyben a film-performansz-installáció és a kortárs táncszínház egymásban/egymást kiegészítve mutatja fel magát.

A legfrissebb bemutató, az [ésháthogy] Fülöp Lászlóval új hangon szól, mégis rokonságot mutat nemcsak az Encivel de a korábbi szóló tánc előadásokkal is.

Ezért is merülhetett fel, hogy Fehér Ferenc, Buday Enikő, Fülöp László egy közös estén lépjen egy-egy előadással színpadra.

Tisztelet és köszönet a nagyszerű alkotó-előadó társaknak,
Juhász Anikó (O. Caruso)
Finita la Commedia, rendező-koreográfus 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése